Monday, June 13, 2011

saYa DaH BerTunANg????

Bismillahirrahmanirrahim....selamat petang dan salam sayang buat semua....nak tanya sikit...orang perempuan yang pakai cincin tu mesti statusnya sudah bertunang atau bernikah ke?????????
hehehe..bukan apa,sebelum nie adalah hamba2 Allah tu bertanya pada saya..(sebab saya pakai cincin)...

"dah bertunang ke???"katanya
"eh..tak adalah"jawab saya
"tu..pakai cincin dekat jari tu"sambil menunding ke jari manis saya...
saya hanya tersengih sambil cakap.."saja je nak pakai...cincin ni mak bagi...

ohhhh..tidak3!!!....saya belum pun berpunya,setakat ini dan insyaAllah sehingga saya tamat belajar..tapi x tahu pulak la kan kalau lepas nie Allah takdirkan sebaliknya untuk saya..calon pun saya tak ada lagi..huhuuhu..

pada saya,persepsi tu sangat perlu diubah...rasanya cincin tu adalah salah satu perhiasan..tak salah rasanya kalau mana-mana perempuan yang belum berkahwin atau bertunang nak pakai cincin sekalipun...apa yang saya perasan masyarakat kita begitu skeptikal dengan benda nie..lebih2 lagi golongan lelaki..(yang tanya saya tu pun lelaki)....kalau nampak cincin di jari tu,terus masuk dalam otak...wanita itu sudah berpunya!!! teringat kata2 seorang kawan dulu..katanya.."eh,tak naklah aku pakai cincin..nanti orang ingat aku dah bertunang pulak.."...see...macam tu pulok???? cincin tu ke yang salah??

sebentuk cincin belah rotan di jari manisku..ceewah..;)

saya sebenarnya bukan jenis yang suka memakai barang2 perhiasan macam rantai,gelang,subang dan sebagainya..tak tahulah kenapa,tapi saya mudah rasa rimas..tapi bila dah besar nie,rasa suka kalau dapat pakai sebentuk cincin dekat jari nie ha...sebentuk je pun..(itupun ada orang tanya dah bertunang ke..haha..apa daaa...)

selain pakai cincin,saya jugak suka pakai inai dekat satu jari je....tak tahu jugak kenapa...tapi rasa suukaa je...so,jangan pelik la kalau nampak satu jari je yang berinai tau..haha

jadi macam biasa,konklusinya,bawak2lah ubah tanggapan tu...ingat ye..pakai cincin tak semestinya dah berpunya,bertunang ataupun bernikah....tak payah buat tanggapan macam-macam..kalau nak tahu statusnya,tanya aje...ok?? wassalam...

psssst : dah tahhu kan??saya belum berpunya tau..jadi,jangan tanya saya dah bertunang ke belum....;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...