Wednesday, April 18, 2012

cuba check....=)

Assalamualaikum...selamat petang..=)

Zaman kecik2 dulu,memang zaman super aktif!!..haha..main hoki,bola jaring,bola baling,olahraga....hasilnya..muka dah 'berbelang'..semuanya gara2 main hoki masa darjah 5...bila masuk sekolah menengah,bertambah2 belang dan gelap kulit muka...mana taknya,asyik berpanas sebab nak berlatih utk sukantara & sports day....bila dah habis sports day...agak2 nak hilang dah belang dekat muka....dah sampai sports day tahun seterusnya.....mmg bergelap sampai form 5..huhu...sadis jugak sebab abang2 saya dekat rumah selalu panggil saya 'panda'...eeee..x baik betul..kan??


masa di seri puteri, kami diwajibkan ada benda2 asas penjagaan diri...contohnya pencuci muka,deodoran,shampoo,bedak,dll...kalau x ada,alamatnya kena dimerit sebab benda2 nie akan di check masa general inspection setiap hari ahad...kalau nak cerita pasal general inspection nie mmg panjanglah...haha..habuk sikit dalam locker pun kena dimerit.....tuu dia!!!


nak dipendekkan cerita, start form 1 saya pun adalah pencuci muka sendiri...jenama X..hahaha..brand yg agak famous jugak lah...selalu ada iklan dekat tv....(sekarang pun ada lagi..)..lama jugak pakai pencuci muka nie...bertahun-tahun jugak lah..masa pakai tu,ok lah jugak...lama2 mcm cerah sikit kulit..hehehe..walaupun belang x hilang2..tapi oklah...

ada sekali,pencuci muka jenama X saya tu dah nak habis,so mintak abang tolong belikan.....dah bagitahu siap2...beli jenama X,warna sekian2....sekali dia balik....eh,bawak pencuci muka jenama lain pulak...=.='....tak sempat tanya dia dah cakap.." Chik,tadi masa aku dok belek2 pencuci muka hang dekat pasar raya tu,tiba2 aku terpikir....eh,xdak logo halal pun dekat botol dia????memang la jenama nie famous,selalu keluaq tv..tapi mmg xdak la logo halal...so,aku beli lah jenama lain..yg ada logo halal...ok kan???" kata abang saya...


bila pikir2 balik..betul jugak...selama nie dok pakai pencuci muka tu....tak fikir pun,tak terasa pun nak tengok ada logo halal ke tak...ish3....


sekarang nie saya pakai nie..produk SAFI...bak kata abang saya...'safi,sejati & suci'..hehehehe..;D..bagus jugak....muka pun dah tak belang sejak masuk uni.nie...mungkin x banyak kena panas kot..;P

pssssssssssst : bukan makanan je nak kena check halal ke tak,barang2 penjagaan diri pun kena halal....so,bila nak beli barang2 mcm nie,tengok2lah ye....mesti sesuai dengan kulit masing2 (keperluan kulit manusia berbeza2)...dan yg penting halal........amacam,cuba check,produk2 yang korang pakai..halal ke tak?????


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...